|
Porovnání vnímání značek světlého ležáku Pilsner Urquell a Budějovický Budvar
Šálený, Michal ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Brom, Jaroslav (oponent)
Cílem této diplomové práce je analyzovat vnímání značky Budweiser Budvar a Pilsner Urquell na českém trhu piva. Teoretická část práce se věnuje značce a jejímu významu, jejímu strategickému řízení a metodám spojeným s výzkumem značky. V praktické části na značky Budweiser Budvar a Pilsner Urquell aplikuji teoretické poznatky a podrobuji ji podrobné analýze s ohledem na její hlavní hodnoty a současnou komunikační kampaň. Stěžejní část této práce tvoří vlastní kvalitativní výzkum, ve kterém zjišťuji, jak je na tyto značky nahlíženo v celé České republice. Poté porovnávám výsledky mezi oběma značkami. Na základě tohoto průzkumu na závěr přikládám možná doporučení pro budoucí vývoj obou značek na českém trhu.
|
|
Vnímání značky Gambrinus
Odložil, Jan ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Křítková, Soňa (oponent)
Cílem této diplomové práce je analyzovat vnímání značky Gambrinus spotřebiteli v rámci českého trhu s pivem a na základě zjištění formulovat doporučení vlastníkům značky pro maximalizaci hodnoty značky a zlepšení jejího vnímání. V teoretické části je popisována značka obecně, její strategické řízení a metody výzkumu. V praktické části je popisován český trh s pivem se zaměřením na skupinu Plzeňský Prazdroj. Dále je analyzována značka Gambrinus z hlediska jejích hodnot, marketingových kampaní a postavení na trhu. V závěrečné kapitole je prováděno kvantitativní a kvalitativní šetření pro zjištění vnímání značky Gambrinus spotřebiteli na českém trhu. Na základě zjištění jsou formulována doporučení pro vlastníky značky.
|
|
Vnímání značky Budweiser Budvar na českém trhu piva
Brom, Daniel ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Tischlerová, Anna (oponent)
Cílem této diplomové práce je analyzovat vnímání značky Budweiser Budvar na českém trhu piva. Teoretická část práce se věnuje značce obecně, jejímu strategickému řízení a metodám spojeným s výzkumem značky. V praktické části na značku Budweiser Budvar aplikuji teoretické poznatky a podrobuji ji zevrubné analýze s ohledem na její hlavní hodnoty a současnou komunikační kampaň. Stěžejní část této práce tvoří vlastní kvalitativní výzkum, ve kterém zjišťuji, jak je na tuto značku nahlíženo v celé České republice. Celkové výsledky poté porovnávám s výsledky v cílové skupině Budweiser Budvar a s výsledky pro Jihočeský kraj. Na základě tohoto průzkumu na závěr přikládám možná doporučení pro budoucí vývoj této značky na českém trhu.
|
|
Světový trh piva a postavení ČR na tomto trhu
Brom, Daniel ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Tischlerová, Anna (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat světový trh piva a postavení České republiky na tomto trhu. První kapitola se zabývá obecnou charakteristikou piva jako produktu. Ve druhé části se práce zaměřuje na analýzu současných trendů na světovém trhu piva z hlediska jeho spotřeby, produkce, exportu a importu. Rovněž je zde zmíněn sílící vliv nadnárodních společností v pivovarnickém průmyslu. Po analýze světového trhu piva je v práci predikován budoucí vývoj pivovarského průmyslu na jednotlivých kontinentech. Třetí část práce hodnotí, jak si na světovém trhu piva stojí Česká republika. V této části jsou přiložena doporučení pro české exportéry piva, na jaké trhy pronikat a jakou strategii při tom zvolit. Na závěr jsou uvedeny hrozby, které mohou při exportu českého piva do zahraničí nastat.
|
|
Segmentace spotřebitelů na trhu piva v ČR.
Brom, Jaroslav ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá spotřebiteli na českém trhu piva. Cílem je získat pomocí kvalitativního výzkumu informace o současných spotřebitelích a na základě nejvýznamnějších trendů provést segmentaci trhu. Výsledkem budou profily nejvýznamnějších spotřebitelských typů. Zjištěné skutečnosti mohou posloužit jako návod pro tvorbu optimální komunikační strategie. Speciální důraz bude kladen na vnímání reklamy a jednotlivých elementů kampaní.
|